Facebook

Informacje prasowe

8000. sklep abc w nowym miejskim formacie

2016-08-25
8000. sklep abc w nowym miejskim formacie

Komunikat prasowy

25 sierpnia 2016 r.

8000. sklep abc w nowym miejskim formacie

Sieć Sklepów abc – rozwijana przez Grupę Eurocash największa polska sieć zrzeszająca małe i średnie niezależne sklepy spożywcze – w najbliższą sobotę będzie świętować otwarcie 8-tysięcznej placówki. Będzie to zarazem pierwszy sklep w nowym formacie „city”, doskonale pasującym do centrów dużych miast.

8000. sklep abc zlokalizowany jest w samym sercu warszawskiej starówki, przy ul. Senatorskiej 2, na parterze nowoczesnego budynku biurowo-usługowego Plac Zamkowy – Business with Heritage.

– Będzie to sklep inny niż dotychczasowe placówki funkcjonujące pod szyldem „abc po sąsiedzku”. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów oraz naszych franczyzobiorców, testujemy zupełnie nowy koncept „city”, doskonale wpisujący się w centra dużych miast, pasujący m.in. do tak prestiżowych lokalizacji jak warszawska starówka. Będzie połączeniem nowoczesnego designu i koncepcji convenience. Pod względem wyposażenia i aranżacji, będzie sklepem bardziej premium, ale wciąż „po sąsiedzku”. Jego wyróżnikiem będzie wyjątkowe bistro z bogatą ofertą gastronomiczną, adresowaną zarówno do mieszkańców, jak i turystów –powiedział Łukasz Chady, dyrektor Sieci Sklepów abc.

Oferta bistro będzie obejmować m.in. naleśniki crepesandwich, croissanty czy panini z kilkoma rodzajami nadzienia (m.in. kurczak i pesto, burak i camembert, bryndza i grillowane warzywa) oraz zdrowe sałatki (np. z mango i kurczakiem masala, mozzarellą z pomidorami czy fetą z oliwkami), a także słodkie przekąski, w tym francuskie ciastka i włoskie desery.

Nowy sklep przy ul. Senatorskiej w Warszawie będzie funkcjonować pod nazwą „abc on the way”. Lokal został wyposażony w spójny z oznakowaniem innych najemców szyld, korespondujący z prestiżowym sąsiedztwem, wykonany z aluminium w kolorze starego złota i podświetlony światłem LED. Wewnątrz sklep został zaaranżowany w stylu warszawskiego retro, z wyraźnymi elementami naturalności (połączenie kamienia z drewnem) oraz indywidualizmu i lokalności (zerwanie z typową sieciowością). W projektowanie i aranżację wnętrza lokalu oraz opracowanie menu zaangażowana była renomowana grupa ARS Retail.

1000 nowych sklepów w ciągu 1,5 roku

Przyłączenie 8000. placówki do Sieci Sklepów abc nastąpiło niemal równo 1,5 roku od momentu, gdy Grupa Eurocash świętowała otwarcie 7000. sklepu pod tym logo. Jest to tym samym nie tylko największa, lecz również jedna z najszybciej rozwijających się sieci sklepów spożywczych w Polsce, podczas gdy łączna liczba sklepów małoformatowych w Polsce systematycznie spada. Wg danych Bisnode Polska, opublikowanych niedawno przez dziennik Rzeczpospolita, w I półroczu 2016 r. łączna liczba sklepów ogólnospożywczych skurczyła się o 1,7 tys. do 71,3 tys. placówek.

Utrzymujące się szybkie tempo rozwoju Sieci Sklepów abc potwierdza skuteczność działań Grupy Eurocash, która od kilkunastu lat wspiera rozwój polskiego niezależnego handlu. – Dynamiczny rozwój organizowanej przez nas sieci franczyzowej cieszy, jednak wiemy, że nie możemy zasypiać gruszek w popiele, gdyż konkurencja ze strony dyskontów nie słabnie – wręcz przeciwnie, sieci dyskontowe systematycznie powiększają udziały rynkowe. Dlatego nieustannie inwestujemy w nowe formaty i rozwiązania oraz testujemy nowe koncepty, takie jak otwierany właśnie sklep abc w formacie „city”, oferując naszym klientom nowe możliwości rozwoju i konkurowania z dyskontami – powiedział Jacek Owczarek, członek zarządu Grupy Eurocash.

Uroczyste otwarcie w najbliższą sobotę

Sklep „abc on the way” przy Senatorskiej w Warszawie zostanie uroczyście otwarty w najbliższą sobotę, 27 sierpnia br. Na klientów, którzy odwiedzą sklep między 10:00 a 18:00, będą czekać różne atrakcje, m.in. ciasto, napoje, tort, słone przekąski, a także konkursy dla dzieci i dorosłych, z wyjątkowymi nagrodami.

 

 

***

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). Poprzez szereg formatów dystrybucji, koncentruje się na hurtowej dystrybucji produktów FMCG do tradycyjnych sklepów i placówek detalicznych w całej Polsce. W ramach prowadzonych przez Grupę Eurocash sieci franczyzowych i partnerskich skupionych jest około 13 tysięcy niezależnych sklepów detalicznych.

Sieć Sklepów abcto rozwijana przez Grupę Eurocash największa polska sieć partnerska zrzeszająca małe i średnie niezależne sklepy spożywcze i spożywczo-chemiczne. Przynależność do sieci gwarantuje partnerom szerokie wsparcie marketingowe (wizualizacja sklepów, materiały promocyjne, reklama, w tym udział w ogólnopolskich kampaniach telewizyjnych) oraz atrakcyjne warunki zakupowe (m.in. upusty, dedykowane promocje produktów). Sklepy abc to bardzo ważna i lojalna grupa klientów hurtowni Eurocash Cash&Carry, tworzących największą sieć hurtowni w kraju, liczącą obecnie 189 placówek.

***

W celu uzyskania dodatkowych informacji zapraszamy na www.eurocash.pl lub prosimy o kontakt:

 

Jan Domański

Eurocash

tel. (+48) 507 010 095

jan.domanski@eurocash.pl

Krzysztof Woch

NBS Communications

tel. (+48) 516 173 691

kwoch@nbs.com.pl

Drukuj do góry ↑