Facebook

Informacje prasowe

Już 6000 sklepów w sieci abc!

2013-12-05
Już 6000 sklepów w sieci abc!



Sieć Sklepów abc – największa w Polsce sieć zrzeszająca małe i średnie sklepy spożywcze – liczy już 6000 placówek. Utrzymujące się szybkie tempo rozwoju tej sieci potwierdza skuteczność działań Grupy Eurocash, będącej franczyzodawcą sklepów abc, która od ponad 10 lat inwestuje i wspiera rozwój polskiego handlu tradycyjnego.
 

Jutro, 6 grudnia, Grupa Eurocash będzie świętować otwarcie 6000. sklepu pod szyldem abc „po sąsiedzku”. Od początku 2013 r. Sieć Sklepów abc powiększyła się już o ponad 600 placówek. Jest jedną z najszybciej rosnących sieci franczyzowych w Polsce, podczas gdy ogólna liczba sklepów spożywczych w naszym kraju od lat systematycznie maleje, a tzw. tradycyjny handel, czyli małe i średnie sklepy muszą stawiać czoła agresywnej ekspansji dyskontów i dużych sieci handlowych, wchodzących także do małych miast.

Franczyza przyszłością tradycyjnego handlu

– Aby konkurować z wielkimi detalistami, niezbędna jest nie tylko doskonała obsługa klienta, lecz również efektywność w zakresie łańcucha dostaw i działań marketingowych. To właśnie można uzyskać w ramach systemów franczyzowych, współpracując z profesjonalnym hurtownikiem. W Grupie Eurocash oferujemy różne rodzaje współpracy. Sieć Sklepów abc funkcjonuje na zasadzie tzw. miękkiej franczyzy. Jej wyróżnikiem jest to, że nasi partnerzy zachowują pełną swobodę i niezależność, choć funkcjonują pod jedną marką. Wierzymy w przedsiębiorczość naszych klientów. Każdy z nich wie lepiej od nas, jak konkurować na ich lokalnym rynku, a my jesteśmy po to, by im to ułatwić –mówi Luis Amaral, prezes Eurocash. – Jeszcze kilka lat temu wiele osób kwestionowało przyszłość mniejszych sklepów w Polsce. Dziś jest już inaczej – wszyscy zastanawiają się, w jakim kierunku będą one ewoluować, a nie czy będą funkcjonować. Choć ogólna liczba małych i średnich sklepów maleje, pozostają one głównym graczem na rynku FMCG, m.in. dzięki takim systemom franczyzowym jak nasze. Obecnie niezależny handel tradycyjny rośnie szybciej niż hipermarkety czy supermarkety, ustępując jedynie dyskontom. Uważam, że w dużym stopniu to zasługa ciężkiej pracy wykonanej przez Eurocash w ciągu ostatnich 10 lat, podczas których zainwestowaliśmy ponad 2 miliardy złotych w celu poprawy konkurencyjności naszych klientów – dodaje.


Convenience odpowiedzią na potrzeby i oczekiwania konsumentów

– Żyjemy coraz szybciej. W czasach, gdy decydującą rolę odgrywa czas, a właściwie jego brak, konsumenci chcą kupować szybko i blisko domu, ale zarazem nie chcą rezygnować z wyboru czy nowości. Odpowiedzią na te potrzeby są m.in. placówki typu convenience. Siła małych sklepów polega ponadto na rozpoznawalności – sklepy po sąsiedzku najczęściej znają swoich klientów, mogą nawiązać do ich zainteresowań i oczekiwań oraz zindywidualizować ofertę. To pozwala im budować długotrwałe relacje z klientami – wskazuje prof. dr hab. Henryk Mruk z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, ekspert w zakresie wiedzy o zachowaniach konsumentów. – Ważne jest przy tym, aby spełnione były jednocześnie dwa warunki. Z jednej strony liczy się zaspokojenie potrzeb i satysfakcja klienta, natomiast sklep musi realizować zakładane obroty i marże, aby mógł funkcjonować na coraz bardziej konkurencyjnym rynku – dodaje.


Grupa Eurocash partnerem niezależnego handlu

Przystępując do Sieci Sklepów abc, niezależni detaliści łatwiej i szybciej osiągają obydwa powyższe cele. Grupa Eurocash, dzięki budowanej od lat pozycji na rynku dystrybucji artykułów FMCG, oferuje swoim klientom szeroki wachlarz produktów w atrakcyjnych cenach. Ponadto, w ramach Sieci Sklepów abc jej partnerzy mogą liczyć na wsparcie marketingowe, organizacyjne i szkolenia. Franczyzobiorcy otrzymują m.in. wizualizację zewnętrzną sklepu, materiały promocyjne i reklamowe, oraz atrakcyjne rabaty i dedykowane promocje w hurtowniach Eurocash Cash&Carry. Przynależność do sieci wiąże się przy tym jedynie z comiesięczną opłatą marketingową w wysokości 200 zł – nie jest natomiast związana z żadnymi kosztami wstępnymi, opłatami za licencję, czy dostosowaniem sklepu do standardów sieci.
– Małe sklepy tradycyjne nie mogą mieć cen dyskontowych, ani ogromnego asortymentu hipermarketu na niewielkiej powierzchni sprzedażowej, ale mogą klienta zaskoczyć czymś innym – być czymś więcej niż tylko sklepem spożywczym. Sieć Sklepów abc dostarcza gotowe rozwiązania, które umożliwiają zdobycie wyraźniej przewagi konkurencyjnej, nawet nad poważnym lokalnym konkurentem –wyjaśnia Łukasz Chady, Menedżer Marki abc. Do oferowanych rozwiązań z zakresu convenience należy rozwijany od ubiegłego roku koncept abc Mini Bistro (kącik gastronomiczny m.in. z kawą i hot-dogami), który spotkał się z dużym zainteresowaniem zarówno konsumentów, jak i właścicieli sklepów. Dzięki tej ofercie sklepy mogą poprawić rentowność i strukturę marży, zyskując dodatkowe możliwości budowania lojalności konsumentów. W projekcie abc Mini Bistro uczestniczy już ponad 750 sklepów i liczba ta cały czas rośnie.
– Ponadto oferujemy właścicielom sklepów działania promocyjne, dzięki którym wzrasta ilość zakupów i zysków w sklepie. Przykładowo, we wrześniu Grupa Eurocash wystartowała z największą w historii polskiego handlu tradycyjnego „Megaloterią po sąsiedzku!”, w której uczestniczy ponad 10.000 placówek, w tym sklepy abc. Co miesiąc dla uczestniczących w promocji klientów sklepów do wygrania jest 20 samochodów Skoda Citigo. Dla konsumentów sklepów abc przygotowany także został autorski program lojalnościowy Wesoła Rodzinka –dodaje Łukasz Chady.


Mikołajkowe otwarcie

6000. sklep abc zlokalizowany jest przy ul. Dąbrowskiego 71 w Warszawie (zaraz obok stacji metra Racławicka, na Mokotowie). 6 grudnia nastąpi jego uroczyste otwarcie. Na klientów sklepu w tym dniu będą czekać m.in. specjalne konkursy, degustacje, pokazy kulinarne oraz atrakcje dla dzieci, takie jak: malowanie twarzy, przygotowywanie ozdób świątecznych, czy możliwość zrobienia zdjęcia z Mikołajem / Lwem z Wesołej Rodzinki. 

Drukuj do góry ↑