Facebook

Informacje prasowe

Sieć Sklepów abc rośnie w dwucyfrowym tempie

2013-01-28
Sieć Sklepów abc rośnie w dwucyfrowym tempie

 

Liczba sklepów działających pod szyldem abc „po sąsiedzku” powiększyła się w minionym roku o ponad 720 placówek. Ta największa w Polsce sieć zrzeszająca niezależne sklepy detaliczne liczy już blisko 5.400 placówek. Jej dynamiczny rozwój potwierdza, że partnerskie podejście Grupy Eurocash, będącej franczyzodawcą sklepów abc, to właściwe rozwiązanie w trudnych dla handlu detalicznego czasach.

Na początku października 2012 r. świętowaliśmy dołączenie do naszej sieci 5.000 sklepu. Ostatnie miesiące roku okazały się bardzo intensywne, jeśli chodzi o dalszą rozbudowę sieci. Coraz więcej właścicieli sklepów docenia nasz partnerski system – z jednej strony zachowują pełną niezależność prowadzenia swoich biznesów, z drugiej zwiększają konkurencyjność swoich placówek, dzięki wsparciu dużego i profesjonalnego hurtownika. To ważne w czasach, kiedy trwa silna konkurencja z sieciami dyskontów, a ogólna liczba sklepów spożywczych na polskim rynku spada. Aby przetrwać, sklepy „po sąsiedzku” muszą unowocześniać się, być profesjonalne i agresywne cenowo – mówi Łukasz Chady, Kierownik Sieci Sklepów abc.

Grupa Eurocash, dzięki budowanej od lat pozycji na rynku dystrybucji artykułów FMCG, oferuje swoim klientom szeroki wachlarz produktów w atrakcyjnych cenach. Ponadto, w ramach Sieci Sklepów abc jej partnerzy mogą liczyć na wsparcie marketingowe, organizacyjne i szkolenia. Franczyzobiorcy otrzymują m.in. wizualizację zewnętrzną sklepu, dystrybucję gazetki reklamowej, plakaty promocyjne, szkolenia, czy udział w spotkaniach integracyjnych. Sklepy abc uzyskują ponadto atrakcyjne rabaty w hurtowniach Eurocash Cash&Carry Przynależność do sieci wiąże się przy tym jedynie z comiesięczną opłatą marketingową w wysokości 200 zł – nie jest natomiast związana z żadnymi kosztami wstępnymi, opłatami za licencje, czy dostosowaniem sklepu do standardów sieci.

Partnerskie podejście do współpracy wynika z przekonania, że to właściciel sklepu najlepiej zna lokalny rynek i swoje otoczenie konkurencyjne. Eurocash niczego zatem mu nie narzuca i pozostawia wolny wybór co do tego, z których oferowanych przez nią produktów i usług przedsiębiorca chce korzystać.

Wykorzystując wiedzę rynkową i doświadczenie Grupa Eurocash dąży przy tym do ciągłego wzbogacania oferty skierowanej do swoich partnerów, dzięki którym mogą oni podnieść atrakcyjność i konkurencyjność swoich placówek, a w efekcie – także ich rentowność. W 2012 r. sieć wprowadziła na szeroką skalę m.in. koncept abc Mini Bistro, czyli kącik gastronomiczny, w którymi klienci przy okazji zakupów mogą zjeść hot-doga czy napić się kawy. Pomysł ten spotkał się z dużym zainteresowaniem zarówno konsumentów, jak i właścicieli sklepów. Koncept abc Mini Bistro funkcjonuje już w około 300 sklepach abc.

Małe sklepy muszą ciągle rozwijać swoją ofertę – być czymś więcej niż tylko sklepem spożywczym. Mieć to wszystko, czego nie ma konkurencja. Sieć Sklepów abc dostarcza gotowe rozwiązania, które pomagają skutecznie stawić czoła ekspansji dyskontów i dużych sieci handlowych, wchodzących również do małych miast. W 2013 r. będziemy zarówno rozwijać projekty już funkcjonujące w sieci, takie jak abc Mini Bistro, jak i pracować nad nowymi rozwiązaniami, które będą przyczyniać się do wzmocnienia niezależnych sklepów i podniesienia ich atrakcyjności – podsumowuje Łukasz Chady.
 

Drukuj do góry ↑