Facebook

Informacje prasowe

Marki Inmedio i 1minute trafią do portfela Grupy Eurocash

2014-06-11
Marki Inmedio i 1minute trafią do portfela Grupy Eurocash

 

  • Eurocash nabędzie 51% udziałów w spółce prowadzącej sieć salonów prasowych „Inmedio”, liczącą obecnie ponad 410 placówek zlokalizowanych głównie w galeriach handlowych. Ich sprzedaż w 2013 r. przekroczyła 500 mln zł, a zysk EBITDA wyniósł około 15,6 mln zł.
  • Grupa Eurocash zawarła z HDS także umowę franczyzową umożliwiającą rozwój sieci sklepów typu convenience pod marką „1minute”.
  • Dzięki tym umowom, Eurocash pozyskuje dwie rozpoznawalne marki oraz partnera posiadającego unikalne na rynku polskim know-how w zakresie prowadzenia nowoczesnym placówek typu convenience.

Grupa Eurocash rozpoczyna współpracę z HDS Polska, wchodzącym w skład międzynarodowej grupy Lagardère Services operatorem sieci placówek detalicznych m.in. pod takimi markami jak Relay, Inmedio, czy 1minute.

Zgodnie z podpisaną 10 czerwca br. umową przedwstępną, Eurocash nabędzie od HDS Polska 51% udziałów w spółce, która prowadzić będzie sieć sklepów Inmedio, liczącą obecnie ponad 410 placówek detalicznych zlokalizowanych głównie w galeriach handlowych. Salony Inmedio oferują szeroki asortyment artykułów FMCG, od papierosów, prasy i książek po słodycze, napoje i artykuły impulsowe. W wybranych placówkach Inmedio dostępne są ponadto płatności za rachunki, przekazy pieniężne, a także usługi kurierskie.

Jednocześnie nowo powołana spółka zależna Eurocash – Eurocash Convenience – zawarła z HDS umowę franczyzową, pozwalającą na wykorzystanie znaku towarowego „1minute” do rozwoju sieci sklepów typu convenience, które łączą w sobie gastronomię i sprzedaż produktów FMCG w dogodnych lokalizacjach.

1minute to nowoczesne placówki o charakterystycznym wyposażeniu, layoucie i sposobie reklamy i promocji. Oferują szeroki asortyment produktów, począwszy od artykułów spożywczych i napojów, alkoholu, pieczywa, towarów codziennego użytku (gazet, papierosów, baterii, art. higienicznych i chemicznych), poprzez nabiał, świeże kanapki i sałatki, dania gotowe, ciastka i lody, a kończąc na ciepłych daniach fast food oraz gorącej kawie i herbacie. Dodatkowo, w sklepach 1minute możliwe jest doładowanie kart pre-paid, korzystanie z usług Lotto czy opłacanie rachunków.

– Dzięki umowie z HDS Polska, Grupa Eurocash pozyskuje partnera posiadającego unikalne na rynku polskim know-how w zakresie prowadzenia sklepów typu convenience. Z tego też powodu, operacyjne zarządzanie siecią Inmedio pozostanie w gestii HDS. Z kolei Eurocash, dysponując pakietem kontrolnym, będzie dążył do dalszego rozwoju sieci w oparciu o model franczyzowy oraz wzmocnienie pozycji konkurencyjnej placówek poprzez zapewnienie efektywnej i kompleksowej obsługi w zakresie dostaw – powiedział Jacek Owczarek, Dyrektor Finansowy Grupy Eurocash.

W 2013 r. przychody ze sprzedaży sklepów należących do sieci Inmedio wyniosły około 507 mln zł, a zysk EBITDA około 15,6 mln zł (dane niezaudytowane).

– Równie istotna z punktu widzenia możliwości rozwoju Grupy Eurocash jest umowa franczyzowa na rozwój placówek 1minute. Umożliwi ona nam dostęp do rozpoznawalnej marki oraz do wypracowanych, wdrożonych i sprawdzonych rozwiązań systemowych i produktowych, które powinny przyczynić się do przyspieszenia rozwoju sklepów typu convenience przez Grupę Eurocash. Format convenience – zawsze to czego potrzebuję, blisko, szybko i wygodnie – to skuteczny sposób budowania przewagi konkurencyjnej wobec dyskontów i hipermarketów. Jako hurtowy partner tzw. tradycyjnego handlu jesteśmy szczególnie zainteresowani rozwojem tego typu placówek i możliwościami, jakie stwarza nam współpraca z HDS –dodał Jacek Owczarek.

– Pierwszy sklep Inmedio w Polsce powstał w 1998 r. Dziś jest to sieć licząca ponad 410 placówek, zlokalizowanych przede wszystkim w centrach handlowych. Jest to koncept komplementarny do rozwijanej przez nas równolegle sieci Relay, obejmującej sklepy zlokalizowane w węzłach komunikacyjnych – na dworcach, lotniskach oraz stacjach metra. 1minute to z kolei typowe sklepy convenience z bogatym asortymentem produktowym, mieszczące się blisko Klienta – w drodze do pracy, domu, czy w podróży. Zapewniają Klientom zaspokojenie codziennych potrzeb, dając poczucie bezpieczeństwa w sytuacjach „jakby co, to tam kupię”. Dziś pod marką 1minute funkcjonuje blisko 70 placówek. Współpraca z Eurocash stwarza szanse na dalszy rozwój obu sieci i wzmocnienie ich pozycji konkurencyjnej –powiedział Andrzej Kacperski, Prezes Zarządu HDS Polska.

Finalizacja transakcji pomiędzy Eurocash oraz HDS Polska i Lagardère Services będzie uzależniona od spełnienia się warunków uzgodnionych w umowie przedwstępnej, w szczególności uzyskania przez Eurocash zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

 

***

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). Poprzez szereg formatów dystrybucji, koncentruje się na hurtowej dystrybucji produktów FMCG do tradycyjnych sklepów i placówek detalicznych w całej Polsce. W ramach prowadzonych przez Grupę Eurocash formatów franczyzowych skupionych jest około 11 tysięcy niezależnych sklepów detalicznych.

 

HDS Polskawchodzi w skład międzynarodowej grupy Lagardère Services. W Polsce zarządza obecnie blisko 740 lokalizacjami. Działalność detaliczna spółki obejmuje 3 segmenty:

1)    News & Gifts – sklepy Inmedio, Inmedio Café, Relay, Discover, Virgin

2)    Food & Beverages – sklepy 1minute, The Flame,  Bread & Co., Hubiz, SO!Coffee

3)    Duty Free – sklepy Aelia Duty Free, Aelia Beauty, Emmanuel Berg, Fashion store

 

***

 

W celu uzyskania dodatkowych informacji zapraszamy na www.eurocash.pl lub prosimy o kontakt:

Jan Domański

Eurocash

tel. (+48) 507 010 095

jan.domanski@eurocash.com.pl

Piotr Wojtaszek

NBS Communications

tel. (+48) 500 202 355

pwojtaszek@nbs.com.pl

Drukuj do góry ↑