Facebook

Wydarzenia

Eurocash inwestuje we Frisco.pl

2014-12-02
Eurocash inwestuje we Frisco.pl

Po częściowym wykupie dotychczasowych akcjonariuszy Frisco.pl oraz dokapitalizowaniu spółki, lider w dystrybucji artykułów spożywczych i FMCG w Polsce obejmie około 44% akcji we Frisco.pl. MCI pozostaje akcjonariuszem większościowym w spółce.

- Pozyskanie Eurocash jako istotnego inwestora jest kamieniem milowym w rozwoju naszego sklepu. Środki pozyskane w ramach tej rundy finansowania pozwolą nam nie tylko kontynuować realizację strategii rozwoju Frisco jako wiodącego warszawskiego e-supermarketu, ale również otwierają nam możliwość zwiększenia skali biznesu, m.in. poprzez efektywne wejście z pełną ofertą do kolejnych dużych miast w Polsce w krótszym terminie niż zakładaliśmy do tej pory – mówi Nicolas Jedraszak, prezes zarządu Frisco.pl.

- Frisco.pl to jeden z największych graczy na polskim rynku zakupów przez Internet, dysponujący nowoczesną i efektywną platformą logistyczną. Spółka prowadzi sprzedaż wyłącznie w kanale online, w związku z czym – w odróżnieniu od innych graczy na tym rynku – nie ma tu elementu subsydiowania sprzedaży internetowej przez fizyczny sklep. Frisco.pl będzie dla nas platformą do zdobywania doświadczeń w segmencie e-commerce. Zawarta umowa umożliwia nam w przyszłości zostanie większościowym akcjonariuszem spółki. Liczymy, że wykorzystamy zdobyte know-how do wypracowania rozwiązań, które pozwolą wzmocnić pozycję konkurencyjną naszych klientów, czyli niezależnych sklepów spożywczych – powiedział Pedro Martinho, członek zarządu Eurocash.

- Dołączenie do grona inwestorów Frisco.pl tak silnego partnera jak Eurocash to pozytywna weryfikacja przyjętej strategii inwestycyjnej w obszarze e-commerce oraz potwierdzenie ogromnego potencjału rozwoju Frisco.pl. Naszym wspólnym celem jest dalsze budowanie wartości tej spółki. Wsparcie Eurocash da Frisco sporo synergii po stronie zakupowej i logistycznej, ale przede wszystkim przyśpieszy realizację strategii rozwoju Frisco.pl i pozwoli istotnie zwiększyć skalę operacyjną tej spółki – powiedział Adam Jarmicki z MCI Management S.A.

W ostatnich latach Frisco.pl notuje dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Roczne obroty spółki przekraczają 30 mln zł. Oferuje niepowtarzalny na polskim rynku model dystrybucyjny e-commerce. Dedykowane centrum logistyczne i unikalny system, pozwalają realizować zamówienia klientów, w określonych jednogodzinnych oknach dostaw, dostarczając produkty w 100% zgodnie z zamówieniem. Sklep Frisco.pl poleca ponad 98% klientów, którzy skorzystali z jego usług.

Drukuj do góry ↑